Vansinne.Totalt vasinne.

Spenderar man 9 tim med att slakta en ko på en släpvagn så tiltar det någonstans på vägen.
Garanterat.



Kvällen innan fick vi veta att det fanns en möjlighet att få slakta. Med tanke på att vi aldrig slaktat något stort så tyckte vi att det var lite pinsamt att göra det på plats bland människor som vet hur man gör.
Ergo. Släpvagn och presseningar.
Sen ska vi alltid göra saker förhastat, vi lär oss aldrig att det "bara" är något. Det var inte alls "bara" att flå och ta ut den samt grovstycka.
Det var astungt, kallt och svårt.

Som ni förstår så var det helt enkelt vansinnigt. Men efter nio timmar på släpvagnen med armbågarna upp i blod och tarmar är det gjort.
Första och enda gången.

Kommentarer
Postat av: Helen

JÖSSES!!!! Måste skriva upp dig på min beundrar lista!!! Jag har styckat en del kor/tjurar i mina dar men dom har varit upphängda och det är tungt nog ändå! Nu har jag blivit bekväm och tar returslakt och får hem köttet styckat!

2012-03-01 @ 06:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0