ännu mera småhopp

Förutom det förra inläggets känslor har dagen varit relativt ok. Det har inte hänt så mycket alls.
Jag gjorde misstaget att släppa ut hönsen idag. Alla var pigga på att gå ut men nu när jag stängde var det flera av hönserihönsen hurviga. Från och med nu får de hålla sig inne när det är kallt. Även om vissa kanske inte håller med.Alls.

Jag fick mitt första orpingtonägg idag, men skalet var så tunt att det gick sönder när jag tog tag i det. Inte konstigt. Jag har fått ägg förut men jag antar att det var det andra Fetthuvudet som lagt det. Jag måste erkänna att jag inte riktigt kan se skillnad på Fetthuvud1 och Fetthuvud2.



Buppen var i alla fall trött idag. Lillefot åt på honom samt klev över honom och han rörde inte en min. Det sunda hade kanske varit om Cadillac reagerat som en riktigt häst och blivit förbannad på Puff. Men Buppen är Buppen och Snigel är som han. Dvs han kommer undan med precis.
Förutom när det är Krakken han försöker jävlas med.




Kapten Gråstjärt konverserar. En ganska rolig bild, men sen ser man ankan till vänster och inser att man verkligen ser rakt på daimhålet.
För er som inte spenderar dagarna med ankdjur (vilket är det normala) så kan jag förklara att hanen för huvudet fram och tillbaka samtidigt som han väser och viftar på "svansen". Det ser ut som en svans. Honan svarar med att nästan kvittra, föra huvudet fram och tillbaka samt vifta på svansen samtidigt som vaggar iväg. Deras väg leder mot vattnet. Man skulle kunna tro att det är en fin parningsdans, men då springer hanen allt vad han kan fram, kliver upp honan, trampar runt för att hålla balansen, biter fast henne i nacken och pressae ner henne i marken. Så fint var det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0