morgontuffs

Bra dag! Kul att kunna säga så! Var uppe och ute vid 09:00 och sen var jag ute i princip hela tiden tills jag var tvungen att åka bil resten av dagens till typ..nu.



Kali vilar ut efter en tung natts sömn medans jag dricker mitt morgon te. Idag sa en besökare att hon verkligen inte kunde gissa på att Kali är så gammal som fem. Hon hade gissat på högst två. Det är jättekul. Vi har fått höra liknande förut så det måste betyda att något görs rätt ändå.
Om man tänker närmare på det så är det inte så illa att en sjuårig leonberger (Ozzy) går igenom en operation utan problem. Lejon sägs vara gamla när dem är 7.






Puff vilar i lösdrifter och bäbishäst står och spanar. Nu på dagarna går de i den stora sommarhagen. Vinterhagen har ett trist underlag nu och inbjuder inte direkt till lek. Då är stora hagen mycket roligare.





Jag gav Kali ett färskt varmt ägg men det som hände var att hönsen helt enkelt tog det ifrån henne. Tycker att bilden visar en del av förvåningen.


En trevlig bild på Anus-Lisa som sträcker ut sig. Annars är hon ganska tråkig faktiskt.



Hide and seek runt eldningstunnan. Deltagare: Kali och kalkonerna.

Om fem dagar har jag fungerande ögon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0