Even angels will fall...

 
Fluffisen äger.
 
 
 
Lilla Frallan är hiskeligt ful, men hon har en viss charm och nu är hon faktsikt runt Fluffisen på dagarna.
 
 
 
20 st BUT kalkoner har införskaffats. Planen är att korsa med Bronce för att få fram en snabbväxande typ som inte får hjärtattack och bryter benen efter 16 veckor. Fem veckor och bedårande.
 
 
 
Bevis på Damppalts ondska. Märk den vita fjädern på höger sida av bilden,vid trädstammen. Lägg sedan märke till alla fjädrar på marken. Dampes värk.
Bakom trädet befinner sig fyra st stora Brahmor och gömmer sig. Hörnet är så litet att de står på varandra.
Om jag får vara seriös så är situationen helt klart ohållbar. En höna hade en mycket otäckt sår idag i ljumsken. Om det är dampe som är boven så vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det.
 
 
 
Det gäller att ta en paus, det är ett tungt jobb att sköta en gård och alla djur som vägrar förstå att han äger världen.
 
 
 
En bild säger.....omg.
 
 
 
En riktig tupp!
 
 
 
Han ser så elak ut men han är så trevlig och på kvällarna innan jag släcker brukar jag stå och klappa och klia honom. Han verkar ändock tycka att det är ok för han kommer fram och följer efter mig. Om någon annan än jag öppnar på morgonen så burrar han upp sig och går till attack. Han stannar däremot alltid precis innan han kommer fram. Men det är viktigt att sätta ner foten.
 
 
 
Fluffis, even angels will fall.
 
Mina snygga O'shamo börjar bli svåra att föreviga på bild. Den nya sporten är att springa rakt in i kameran.
 
 
Zingo är min belgiska jätte på snart fyra månader. Med andra ord är han relativt stor. Notera kalkonen som kommer in i bilden. Stor och lömsk. Medans Zingo är stor och feg.
 
 
Tuppen utan namn är riktigt stilig. Han är dock accepterad bland kalkonerna och på nätterna sover han antingen tätt intill kalkonerna alt under vingen på en av de vuxna hanarna.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0