Power Meet

Vi gav oss ut en sväng på power meet i västerås. Vi har en gammal cheva med bara två säten. Perfekt utrymme för lite crusing i bakdelen av bilen. Tanken var lite plötslig, men vi fäste tjurhorn på grillen, slängde in lite filtar och pyntade men fjädrar lite överallt. Mer behövdes inte. Vi åkte fyra på eftermiddagen och var hemma vid ett. Alla dessa timmar spenderades med att köra runt crusingleden som gjorts genom västerås. Över fyra mil puttrade vi runt.
Det var skönt att hitta på något nytt. Vädret var bra, stämningen var god och omgivningen bjöd på ögongodis.
Jag hade hoppats på fler pinuppor men blev besviken.
 
Inleder bildserien med en bild på en extremt otäck bild. Need I say more?
 
 
En av många extremt snygga bilar. Jag har aldrig varit ett fan av motorfordon. Men bilar av den här sorten tillsammans med en festivalkänsla belyser bilarna med charm faktiskt.
 
 
Vi anlände på eftermiddagen och allt eftersom det gick emot kväll så dök fler och fler amerikanare upp.
 
Det som gjorde att jag stod ut med det var att det fanns humor i hela power meet. Det var tydligt att vissa lägt ner själ och hjärta sina bilar. Sen fanns det allt ifrån blöjraggare-raggare samt vanliga sinnessjuka människor.
Helt ärligt? Vem vill inte åka militärbil?
 
 
Variationen av utsmyckningar var stor. Ekipage som detta var inte en ovanlig syn.
 
En bild på mig. Det gäller att passa på att använda alla dessa korsetter som ligger och skräpar. En skräpande korsett är inte ok. (Det är inte en riktig korsett. Men för den som inte lider av korsettfetisch så fungerar benämningen utmärkt) Däremot överväger jag om regelbunden hårborstning skulle kunna vara ett alternativ?
 
Stilfullt.
 
 
En av de första tropiska nätterna för detta år. Jag tycker att bilden förmedlar lite sommarnatts känsla.
 
 
Hittade de monochroma inställningarna precis när minneskortet blev fullt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0