Väckt av gässen

En global undersökning från Metropolitan Report i fjol visar att stockholmare i åldrarna 18–49 tatuerar sig mest i hela världen, med undantag för enstaka naturfolk.
 
Det är svårt att inte älska aftonbladet. Men eloge för att de för en gångs skull inte glömmer bort att Europa och Usa inte utgör hela jorden.
 
 
 
Jag vaknade av att alla gässen lät som mistlurar så jag antog att det var räven som var här. Rätt hade jag också. Den fick inte med sig några av våra i alla fall. Övervägde att somna om men det är lika bra att vänta tills jag har släppt ut alla om en timma.
 
 
När man minst anar det så har man tre stora gäss i hallen. På bilden är de otroligt förnärmade över att jag hade mage att jaga ut dem.
Det är inte lätt att vara gås inte.
Senare på eftermiddagen var det en kalkon som var inne och sprang.
Otippat.
 
Sist men inte minst:
Som den svensk jag ändock är har jag all rätt att klaga på vädret.
Regnet är inte min kompis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0