Nykomlingen predator



En ondskefull älling. Är det bara jag som ser vad som döljer sig bakom den söta masken?



En tuppkyckling från Byle. Funderar på att döpa honom till Korpen.



Detta är det senaste tillskottet i gruppen "sinnessjuka djur som jag mer än gärna drar på mig". Givetvis kan jag inte motstå en snygg tupp så det var bara att betala och ta hem. Han har fått namnet Predator och är korsning mellan Orpington och Maran.  Jag blev förtjust på en gång när jag såg hans uppsyn.
Han ska i alla fall ingå i en framtida matgrupp. Det vill säga den gruppen som förser oss med ägg och kött då och då. Ett utmärkt tillfälle att samla på sig en massa fina korsningar!



På en ganska kort tid har jag upptäkt att han inte är vidare trevlig och att han antagligen lider av någon typ av Napoleonkomplex.



Predator känns i alla fall som ett passande namn när allt kommer omkring.



Den andra delen av tuppgänget är betydligt mer harmonisk och utstrålar aningens bättre Feng Sui



Ungersk nakenhals (nästan). Tuppen på bilden är en korsning med Isbar men det finns även en renrasig som verkligen inte vill visa upp sin nakna nacke på bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0