illustrated gore

Jag har glömt att berätta hur det gick med Yrhättan som jag skickade in för obduktion till SVA. Resultatet var gott. Det var inget smittsamt eller annat otäckt.
Jag är jättenöjd med hela proceduren. Jag fick hem lådan med instruktioner, packade därefter. Frakten kostade förvisso 90 kr men redan dagen efter ringde de upp och berättade vad obduktionen visade. De frågade om jag vill gå vidare och göra resterande undersökningar, då på egen bekostnad, och det ville jag.
Sen fick jag hem papper på vad som gjorts och några dagar senare fick jag hem ytterligare ett papper med förklaringar på det som gjorts.

Vi lyste äggen vi la in sist. Nästan alla var befruktade av över 100 st. Problemet är det att den automatiska vändingen tydligen sa hejdå under någon dag. I värsta fall så blir utgången katastrofal.

Vi är klara med finstyckningen av köttet och först nu känner jag mig hågad att illustrera vilket arbete det innebar.



Detta var från ett baklår/ben. Vi åt inte popcorn. Den användes till grytbitarna. Nomnom. Eller nåt.
Jag har i alla fall ätit gryta,biff och tacos. Våran köttkvarn sa också hejdå trots att den är ny så än så länge har vi inte gjort färs, vilket är lite trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0