Skor vol 10

Jag misstänkere att jag ligger i fas nu vad det gäller dagarna vs skorna. Jag kan lika gärna ha fel. Men skitsamma.



Skorna är slit och släng men fungerar någorlunda som snyggare skor. Din Sko. Köpte dem 06 eller 07 så de har fått genomleva en hel del stress.


Sitter och lyssnar på Ludovico Einaudi. Låten heter Divenire och jag minns att jag lyssnade mycket på den under min tid på 161:an.
Jag kan inte låta bli och fundera på om det jag kände då var på rikitgt? Var jag en människa då med?
Det fanns en skötare där.  Det heter faktiskt mental skötare. Inte vårdare eller något annat fint. Utan skötare.
Det fanns i alla fall en skötare där som jag ansåg vara tillförlitlig. Det var mycket viktigt för att denne skötare fick höra den här låten. Antagligen för att musik kommit på tal under någon gången konversation. Skötarnas jobb är att bland annat konversera med psykfallen på avdelningen.
Så vi satt och lyssnade och mitt hjärta bultade hårt. Den här låten var så viktig! Kommer det att höras hur viktig den är?!
Låten var jättebra självklart. Jag tyckte mig se uppriktighet i skötarens ögon. Det hade kanske varit rätt person att förmedla känslan till. Eller?

Idag skäms jag så över allt sådant. ´Hur kan jag inte fatta att skötare bara är skötare? Det är väl klart att de inte sitter och egagerar sig på det viset. Jobbet kräver ett visst agerande. Skötaren visste att det inte fanns något läge att säga något alls om den egna smaken i det läget. Minsta fel från dennes sida och jag hade kapsejsat och legat som ett kolli ytterligare en vecka.
Därför undrar jag; Var det något som var på riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0