Hästkärlek

Idag tog jag mig i kragen (ack detta hemska uttryck) och begav mig på en ridtur. Med mig som handhäst hade jag min bäbishäst.
Jag har inte haft honom som handhäst många gånger alls och det var första gången som jag var ensam med dem båda två.
Buppen är lika bra som vanligt och struntar i att Krakken försöker utöva sin maktposition för att uttrycka sin ilska över att gå sist.
Det svåra är det där med hastighet. Jag måste galoppera för att Krakken ska kunna trava och med underlaget i åtanke så blev det inte mycket jogg för honom.
Däremot är han toppen vid det stora diket. Jag släpper honom och slänger repet över halsen på honom. Sen efter att jag hoppat över med Bupp så hoppar han efter och stannar så fint tills jag fått tag på honom och rett ut rep och tyglar.
Jag är nöjd i alla fall och nu måste jag få klart inlägget för jag måste ta en piss.
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Låter ju helt underbart :)

2013-02-18 @ 13:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0